جدیدترین استاندارد شبکه بی‌سیم در راه است
در سال 2019 چه چیزهایی را باید از وای‌فای 6 انتظار داشت؟
وای‌فای 6 یا در اصطلاح فنی 802.11ax قرار است در سال 2019 راه خود را به شبکه‌های کامپیوتری خانگی باز کرده و مشکلات فعلی شبکه‌های بیسیم را برطرف کند. علاوه بر سرعت بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی وای‌فای، وای‌فای 6 قرار است تراکم سنگین کلاینتهای در حال رشد شبکه‌های مدرن را بهتر اداره کند.

اولین قابلیت شاخص استاندارد وای‌فای 6 یا 802.11ax این است که به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند در محیط‌های رادیویی پرتراکم امروزی که به طور فزاینده‌ای در حال رشد هستند به خوبی کار کند. این استاندارد جدید از فناوری multi-user, multiple-input, multiple-output (MU-MIMO) پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به طور همزمان و با سرعت یکسان ترافیک تبادل شده هشت کاربر را مدیریت کند. این در حالی است که اکسس پوینت‌های نسل قبلی پهنای باند و توجه خود را بین کاربران همزمان تقسیم می‌کنند.

فناوری OFDMA نیز در وای‌فای 6 بهینه سازی شده است. کار این فناوری این است که هر کدام از کانال‌های مستقل موجود در یک اکسس پوینت به چند زیر مجموعه تقسیم می‌کند تا اکسس پوینت بتواند به طور همزمان به تعداد بسیار بیشتری از کلاینت‌ها خدمات رسانی کند.

به زبان ساده، علاوه بر سرعت بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی وای‌فای، وای‌فای 6 قرار است تراکم سنگین کلاینت‌های در حال رشد شبکه‌های مدرن را بهتر اداره کند. چه در محیط‌های اداری با حجم زیادی از کارمند و ارباب رجوع به همراه سیستم‌های هوشمند، و یا در پلتفرم‌های اینترنت اشیا به همراه دستگاه‌های متصل از هر نوع که باشد، وای‌فای 6 برای پاسخ‌گویی به این تقاضاها آماده شده است.

اکسس پوینت‌های وای‌فای 6 همین حالا هم در بازار موجود هستند. Aerohive از اولین فروشندگانی بود که این استاندارد را به دستگاه‌های خود اضافه کرد. AP630 و اکسس پوینت سه بانده AP650 نمونه هایی از این دستگاه‌ها هستند. D-Link, Asus و TP-Link نیز اکسس پوینت‌های وای‌فای 6 خود را به بازار ارائه کرده‌اند. اما تا سازگاری کامل دستگاه‌های متصل به این اکسس پوینت‌ها هنوز زمان باقی است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟