علاوه بر ۹ شرکت قبلی
۵ شرکت جدید اجازه واردات رسمی آیفون را دریافت کردند
یدالله صادقی، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت امروز در نشست خبری این وزارتخانه درخصوص ممنوعیت واردات موبایل از امریکا گفت: «موبایل نه کالای مصرفی است و نه سرمایه‌ای و ۵ شرکت جدید هم اجازه واردات رسمی آیفون را دریافت کردند. در ماه‌های گذشته 9 شرکت توانستند با ارائه خدمات پس از فروش اجازه قانونی واردات این محصول را دریافت کنند که به تازگی این مجوز به 5 شرکت دیگر نیز داده شده است.»

صادقی یادآور شد: «وزارت صنعت برای هیچ شرکتی امتیاز خاصی برای دادن مجوز واردات قائل نشده و وارد‌کنندگان به تعداد نامحدود می‌توانند مجوز واردات این محصول را دریافت کنند. موبایل کالای سرمایه‌ای و مصرفی مطلق نیست و در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان لزوم ایجاد نمایندگی برای عرضه آن تاکید شده است و متقاضیان عرضه این محصول باید خدمات پس از فروش به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.»

 رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت توضیح می‌دهد: «چون در کشور ما این کالای مصرفی تولید داخل ندارد و امکان دریافت نمایندگی آن نیز وجود نداشت، به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد که این اقدام ما در راستای جلوگیری از ورود غیرقانونی آن به کشور است. موبایل کالای نیمه سرمایه‌ای است و با استفاده از آن از بین نمی‌رود.» به گزارش تسنیم براساس مصوبه وزیر صنعت واردات کالاهای مصرفی و کالاهایی که نماد کشور آمریکا باشد به ایران ممنوع است. 

حدود یک ماه پیش نیز ۹ شرکت مجوز واردات رسمی آیفون را دریافت کردند. این شرکت‌ها تضمین دادند خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون به فروش رسانده در بازار ایران را عهده‌دار باشند. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟