بلک‎بری ‎و احتمال توقف تولید تلفن هوشمند
چه بر سر آینده تلفن‎های هوشمند بلک‎بری ‎خواهد آمد؟
با رونق گرفتن بازار تلفن‎های هوشمند آی‎فون و آندرويد طی چند سال گذشته، این سال‎ها برای بلک‎بری ‎جندان خوشایند نبوده است. و حالا مدیر عامل آن اعلام کرده است که اگر اوضاع اقتصادی به همین منوال پیش برود این شركت آماده می‎شود تا در آینده‎ای نزدیک تولید تلفن‎های هوشمند خود را متوقف کند.

جان چن، مدیرعامل شرکت بلک‎بری ‎ طی گفتگویی که با خبرگزاری بلومبرگ انجام داد،اعلام كرد که برنامه آتی آنها این است که به جای مشتريان فردی خود، با تمرکز روی مشتريان دولتی و سازمان‎های بزرگ، شرکت را به وضعیت سودآوری برگردانند. ظاهرا چن گفته است که اگر این شركت همچنان به تولید تلفن‎های بدون مشتری ادامه دهد و اگر حجم معاملات این شرکت روند نزولی خود را ادامه دهد، نمی‎توان با چنین اوضاعی به فعالیت ادامه داد.

از زمانی که چن مدیرعاملی را به عهده گرفت، اين شرکت چندین نمونه تلفن هوشمند را روانه بازارهای جهانی کرده است. برای مثال،  BlackBerry Passport یک نمونه از این تلفن‎ها بود که از یک صفحه‌نمایش غیرمعمول مربع شکل استفاده می‎کرد و BlackBerry Classic نمونه دیگری است که با بهره گیری از نوعی صفحه‌کلید سخت‌افزاری به سراغ طرحی رفت که در اواسط سال‌های 2000 مورد علاقه مدیران تجاری بود.

اگر بلک‎بری ‎ تولید تلفن‎های هوشمند خود را متوقف کند، به نظر می‎رسد تمرکز خود را در حوزه تجارت نرم‌افزار قرار خواهد داد. این بخش نیز چالش‎های مخصوص به خود را به همراه دارد چرا که در حال حاضر تنها بخش سخت‌افزار (نه نرم‌افزار) این شركت بیش از نیمی‎ از گردش مالی آن را در اختیار دارد. چیزی که این شركت کانادای را معروف نگه داشته اعتبار بالای آن در زمینه امنیت است و این واقعیت غیر قابل انکار است که اغلب محیط‎های امن گواهی خود را از این شركت اخذ کرده‎اند. به اوباما رئیس‌جمهور امریکا اجازه داده شده تا یک بلک‎بری را با خود به همراه داشته باشد، در حالی که حتی به او اجازه داده نشد نزدیک یک آی‎فون هم بشود، چرا که میزان امنیت آن به اندازه کافی تایید نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟