دعا کنید به ایران بیاید!
ردمی اس2؛ گزینه مقرون به صرفه جدید شیائومی
محصولات شیائومی را همیشه به دو مولفه می‌شناسیم: کیفیت بالا و قیمت مناسب. رییس این شرکت در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کرده بود که این شرکت در فروش محصولات سخت افزاری خود (از جمله گوشی‌های هوشمند، دستبندهای سلامتی و ...) تنها یک تا دو درصد سود می‌کند! این مسئله در کنار سیاست فروش اینترنتی، از جمله دلایل قیمت پایین محصولات این شرکت هستند. با این وجود، پیشرفت این شرکت باعث شده است در برخی از کشورهای جهان و به خصوص در اروپا اقدام به تاسیس فروشگاه‌های فیزیکی کند. با چنین فلسفه‌ای، از Xiaomi Redmi S2 نمی‌توانستیم انتظاری جز این داشته باشیم که با دارا بودن قیمتی در حدود 150 یورو، این حجم از امکانات را ارائه دهد. کدام امکانات؟ در ادامه خواهیم گفت. همراه ما باشید.

ردمی اس 2 را نمی‌توان یک گوشی پایین رده دانست؛ هرچند قیمت آن به این مسئله اصرار می‌کند، اما امکانات این گوشی، آن را به یکی از بهترین میان رده‌های حال حاضر بازار ایران و حتی جهان تبدیل خواهد کرد.

اما این امکانات چه هستند؟

طراحی

شاید ظاهر این گوشی شبیه آیفون‌های جدید یا پرچم‌داران سامسونگ نباشد، اما ردمی اس 2 یک گوشی زیبا با طراحی مدرن است. کیفیت ساخت این محصول واقعا بالا است و با داشتن بدنه‌ای تلفیقی از شیشه و آلومینیوم، احساس استحکام را به خوبی به دست کاربر منتقل می‌کند. در طراحی این گوشی سعی شده است حاشیه نمایشگر تا حد ممکن کم باشد و به همین دلیل، نمایشگر این گوشی حدود 75 درصد سطح جلویی آن را فرا گرفته است. این گوشی 170 گرمی مطابق انتظار دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت نیست. این مسئله یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های شیائومی است. حتی گوشی‌های بالارده این شرکت هم به غیر از یک مورد، هیچ یک دارای مقاومت IP نیستند. با این وجود، از این گوشی ارزان انتظار چندانی در این بخش نداشتیم.

ردمی S2 در رده قیمتی خود یکی از زیباترین گوشی‌ها به شمار می‌آید. طراحی زیبا در کنار کیفیت ساخت بالا، باعث می‌شود به این گوشی در بخش طراحی نمره بالایی بدهیم.

نمایشگر

نمایشگر این گوشی بر پایه یک پنل LCD و با تکیه بر فناوری IPS ساخته شده است. این نمایشگر دارای ابعاد طول به عرض 18 به 9 است و این امر هم به مدرن شدن ظاهر گوشی و هم به افزایش خوشدستی آن کمک کرده است. نمایشگر 5.99 اینچی ردمی اس 2 دارای رزولوشن HD+ است که نمی‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط قوت این گوشی نام برد. داشتن تراکم پیکسلی 269 پیکسل بر هر اینچ نمی‌تواند به هیچ وجه یک ایده‌آل باشد؛ اما برای رفع نیاز و انجام امور روزمره، کاملا کافی است. در ارتباط با روشنایی و رنگ‌بندی این نمایشگر هنوز نمی‌توانیم نظری داشته باشیم؛ اما با توجه به سابقه شیائومی، نباید از این دو بابت هم به هیچ وجه نگران باشید. شیائومی کارش را بلد است.

دوربین

هیجان انگیزترین بخش این گوشی، دوربین دوگانه آن است. چینش دوربین‌های بخش تصویربرداری اصلی این گوشی مشابه iPhone X است. ستاپ دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 12 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. سامانه تشخیص سوژه در این دوربین از نوع PDAF است و از تشخیص فاز هم بهره می‌برد. نکته جالب در ارتباط با دوربین این گوشی ارزان، مجهز بودن آن به لرزشگیر دوگانه ژیرو- الکتریکی (gyro-EIS) است؛ چیزی که به ندرت در گوشی‌هایی در این رده قیمتی می‌بینیم. با داشتن چنین ستاپ دوربینی، می‌توان انتظار داشت که این گوشی یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه عکاسی در این رده قیمتی باشد؛ هرچند ممکن است خیلی از افراد ستاپ 12 + 12 را به خاطر داشتن زوم بدون افت کیفیت ترجیح دهند؛ اما شیائومی برای چنین افرادی، Mi A1 را معرفی کرده بود.

در کنار قابلیت‌های فراوانی که دارا بودن دو دوربین اصلی در اختیار ردمی اس 2 قرار گرفته است، در بخش فیلمبرداری متاسفانه خبری از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیست. با وجود این که تراشه این گوشی از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، عجیب است که شیائومی آن را روی Redmi S2 قرار نداده است و کاربران باید به کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه اکتفا کنند.

در بخش سلفی، این گوشی یکی از بهترین گزینه‌ها در این رده قیمتی خواهد بود. دوربین تکی 16 مگاپیکسلی این گوشی با قابلیت ثبت سلفی HDR و امکانات قابل قبول، می‌تواند رضایت هر کسی که عاشق سلفی است را هم جلب کند.

سخت افزار

تراشه Snapdragon 625 هرچند دیگر چندان جدید به حساب نمی‌آید، اما با داشتن قابلیت پردازش تا 2.0 گیگاهرتز، این تراشه 8 هسته‌ای هنوز هم یکی از بهترین تراشه‌های میان‌رده به حساب می‌آید. در کنار این تراشه خوش‌مصرف، بسته به انتخاب شما، 3 یا 4 گیگابایت حافظه اجرای (رم) وجود دارد. برای نسخه دارای 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و برای نسخه دارای 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که در کنار این مقدار فضای ذخیره سازی، می‌توانید از کارت حافظه تا ظرفیت 256 گیگابایت هم بهره ببرید و تازه برای این کار نیازی نیست قید استفاده از سیمکارت دوم را هم بزنید؛ چون این گوشی برای کارت حافظه جانبی شما یک درگاه اختصاصی در نظر گرفته است.

عملکرد پردازشی این گوشی کاملا قابل قبول است. درست است که نمی‌توانید روی ردمی اس 2 عناوین سنگین بازی‌های گرافیکی را با حد اکثر جزئیات اجرا کنید؛ اما تقریبا تمام بازی‌ها با افت فریم ناچیزی روی این گوشی اجرا می‌شوند. 

باتری

روی ردمی اس 2 از یک باتری 3080 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. با توجه به رزولوشن نه چندان بالای نمایشگر و تراشه بهینه سازی شده این گوشی، این ظرفیت به کاربر اجازه می‌دهد برای یک روز استفاده عادی خیالی آسوده داشته باشد. شارژ شدن این گوشی هم توسط یک شارژر 5 ولت/ 2 آمپری صورت می‌گیرد و ظرف حدود 2 ساعت به شارژ کامل می‌رسد.

نتیجه گیری

اگر همه چیز سر جای خودش بود، این گوشی با قیمتی زیر یک میلیون تومان وارد بازار ایران می‌شد؛ اما با توجه به وضعیت بازار، اجرا شدن طرح رجیستری و قیمت نامعلوم ارز، حتی نمی‌توانیم تخمین بزنیم این گوشی با قیمتی در چه حدود وارد ایران خواهد شد!

با این وجود، کیفیت ساخت بالا، دوربین دوگانه قدرتمند مجهز به لرزشگیر، قدرت پردازش کاملا قابل قبول و حتی فراتر از حد انتظار و باتری مناسب این گوشی، ردمی اس 2 را به یک گزینه جذاب در بین میان رده‌های ارزان تبدیل خواهد کرد. امیدواریم این گوشی به ایران بیاید تا ما هم بتوانیم برای خرید یک گوشی ارزان، چیزی به جز محصولات پرتعداد هوآوی در این رده قیمتی پیشنهاد دهیم!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟