در ارائه وصله‌‌های امنیتی، اپل همچنان پیشتاز است
گزارشی که سایت معتبر «فون‌آرنا» منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در حال حاضر، 84 درصد از دارندگان محصولات اپل، نسخه 9 سیستم عامل iOS این شرکت را بر روی آی‌فون، آی‌پد و آی‌پاد خود نصب کرده‌اند. به‌روزرسانی سیستم‌عامل به آی‌او‌اس نسخه 9 رشد هفت‌درصدی را در بازه زمانی دوماهه تجربه کرده است.

شرکت اپل در صفحه مختص به توسعه‌دهندگان ابراز امیدواری کرده است که ارتقا به iOS 9 با همین سرعت ادامه یابد که در این صورت، بیش از 90 درصد از محصولات این شرکت تا قبل از برگزاری کنفرانس «WWDC» سال جاری نسخه جدید سیستم‌عامل اپل را نصب خواهند کرد. اما وجود برخی از مشکلات و باگ‌های امنیتی در بسته‌های به‌روزرسانی جدید iOS‌ اپل، باعث می‌شود سرعت نصب نسخه‌‌های جدید این سیستم‌عامل محبوب باکندی رو‌به‌رو شود.

هرچند اپل در عرضه پشتیبانی به محصولات قدیمی خود سرآمد است، وقوع مشکلاتی نظیر هنگ‌کردن دستگاه در آی‌فون‌‌های جدید و بعضی از مدل‌های آی‌پد‌های قدیمی، اشتیاق کاربران را برای ارتقای سیستم‌عامل دستگاه خود به نسخه 9 کمرنگ کرده و این موضوع، نصب ویرایش‌های جدید این سیستم‌عامل موبایل را بر روی همه محصولات شرکت اپل با چالش مواجه کرده است. این آمار نشان‌دهنده موفقیت اپل در برابر اندروید ۶ مارشمالو شرکت گوگل است.

طبق آمار، نسخه جدید اندروید تا چهارم آوریل سال جاری میلادی فقط بر روی 4.6 درصد از دستگاه‌‌های اندرویدمحور نصب شده است که این رقم، موفقیت چشمگیری برای گوگل محسوب نمی‌شود. تولید و بهینه‌سازی جداگانه نسخه 6 اندروید توسط شرکت‌ها، مشکلی است که فاصله زیادی را میان زمان انتشار ویرایش جدید اندروید و دریافت توسط کاربران و نصب وصله‌‌های امنیتی به وجود آورده و این خلأ باعث شده است اپل در جایگاه اول عرضه به‌روزرسانی‌ها قرار گیرد. حتی سرعت بالای دو شرکت ال‌جی و سامسونگ به‌عنوان بزرگان سازنده تلفن‌های همراه جهان در ارائه وصله‌های امنیتی ماهیانه نیز نتوانسته است آمار دریافت و نصب نسخه‌های جدید اندروید را در مقایسه با آی‌او‌اس بهبود بخشد. اگرچه اندروید محبوب‌تر از آی‌او‌آس است؛ خدمات پشتیبانی به‌هنگام، برگ برنده‌ای است که اپل به‌خوبی از آن استفاده کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟