بررسی نقش روس‌ها در انتخابات این کشور
اوباما دستور بررسی احتمال هک انتخابات اخیر را داد!
باراک اوباما پس از آن‌که از طرف دموکرات‌های کنگره تحت فشار قرار گرفت، به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دستور داد تا به بررسی مدارک و شواهدی از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به پردازند.

1606683296_1_0.gif

دستور بررسی شواهد و مدارک انتخابات اخیر ایالات متحده یکی از آخرین دستوراتی است که باراک اوباما به سازمان‌های اطلاعاتی این کشور داده است. نتایج این گزارش به زودی در اختیار دونالد ترامپ هم قرار خواهد گرفت. لیزا موناکو رییس مبارزه با ترورسیم کاخ سفید در این باره گفته است: «رییس جمهور در نظر دارد در آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید گزارشی که از سوی آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در ارتباط با نقش احتمالی روسیه در انتخابات اخیر در اختیارش قرار می‌گیرد را به دقت مطالعه کرده و سپس این گزارش را در اختیار کنگره قرار دهد. اوباما از آژانس‌های اطلاعاتی این کشور خواسته است تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش این گزارش را در اختیار او قرار دهند.»

مطلب پیشنهادی

روبات‌ها پیروزی ترامپ را پیش‌بینی کرده بودند
سومین پیش‌بینی الگوریتم هوش مصنوعی MoglA

در نشست مطبوعاتی که دیروز جمعه در کاخ سفید برگزار شد، اریک شولتز سخن‌گوی کاخ سفید عنوان کرد: «این بررسی به معنای تلاشی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات نخواهد بود. ما به طور رسمی اعلام کرده‌ایم که چه کسی پیروز انتخابات اخیر بوده است. ما خواهان آن هستیم که انتقال قدرت به آرامی انجام شود.»  شولتز در رابطه با دستور اخیر اوباما به خبرنگاران گفت: « رییس‌جمهور دستور داده است تا سه دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد. آژانس‌ها باید انتخابات سال‌های 2008، 2012 و 2016 را مورد بررسی قرار دهند.» بدون شک این دستور اوباما به معنای یک کنکاش عمیق در ارتباط با رخدادهایی است که در سه دوره گذشته رخ داده است. آن‌ها به دنبال اتفاقاتی هستند که در مقاطع خاصی باعث به وجود آمدن یکسری تغییرات کلیدی شده است.

مطلب پیشنهادی

تغییر مدیریت اینترنت برای ما چه فایده‌ای دارد؟
کنترل اینترنت از دستان امریکا خارج و به دستان آیکان سپرده می‌شود

در سال 2008 و در خلال مبارزات انتخاباتی اومابا و جان مک کین، شایعاتی مبنی بر دخالت چین مطرح شده بود. هر چند در سال 2012 هیچ‌گونه اتفاق خاصی رخ نداد اما برای آگاه شدن از تحولات اخیر دانستن جزییات انتخابات گذشته راهگشا خواهند بود. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا موظف شده‌اند تا فعالیت‌های مخرب سایبری در ارتباط با انتخابات اخیر را مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها باید تاکتیک‌ها، اهداف، بازیگران کلیدی و همچنین واکنش دولت به هک ایمیل‌ها را مورد بررسی قرار دهند. در حالی که روسیه هرگونه دخالتی در مسئله مربوط به هک کردن ایمیل‌ها را رد می‌کند، اما نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرده و مدعی شده است که در جریان انتخابات اخیر سامانه‌ها و ایمیل‌ها هر دو جناح رقیب دموکرات و جمهوری‌خواه از سوی روس‌ها هک شده است، اما تنها اطلاعات مربوط به حزب دموکرات افشا شده است.  

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته‌ای که باید درباره فروپاشی اخیر اینترنت امریکا بدانید!

شولتز در این ارتباط گفت: «فعالیت‌های سایبری مخرب و به طور خاص فعالیت‌های سایبری اخیر با انتخابات اخیر ما گره خورده‌اند. متاسفانه این‌گونه اقدامات از جانب مسکو موضوع جدیدی نیست. ما در سال‌های قبل نیز شاهد این‌گونه فعالیت‌ها بوده‌ایم. رییس جمهور این موضوع را به صراحت برای رییس جمهور پوتین روشن ساخته است که این اتفاقات برای ما غیر قابل قبول است. این یک اولویت بزرگ است. من فکر می‌کنم رییس‌جمهور در این زمینه کاملا جدی است به دلیل این‌که تصمیم گرفته است خود مستقیما بر روند این بررسی‌ها نظارت داشته باشد. ما تا حد امکان نتایج این بررسی را به طور عمومی منتشر خواهیم کرد، اما باید بدانید این اطلاعات حساس و حتا طبقه‌بندی شده هستند.»

در همین ارتباط لیندسی گراهام نماینده جمهوری‌خواه سنا نیز خواستار تحقیق و تفحص درباره نقش روسیه در ارتباط با هک DNC شده است. آدام شیف از اعضا برجسته حزب دموکرات نیز گفته است: «دولت باید به این دخالت‌های آشکار سایبری واکنش نشان دهد. ما باید با متحدان اروپایی خود که هدف چنین حملاتی قرار گرفته‌اند همکاری نزدیکی داشته باشیم. اگر رویکرد قاطعانه‌ای در این خصوص اتخاذ نکنیم در آینده نزدیک باید شاهد اتفاقات بدتری در این خصوص باشیم.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟