سرعت بالای نصب ویندوز 10
ویندوز 10 روی حافظه‌های فلش عرضه می‌شود
در حالی‌که به زمان عرضه نهایی ویندوز 10 نزدیک می‌شویم، باز هم خبر از نصب ویندوز 10 به روش دیگری مطرح شده است. مایکروسافت در نظر دارد نسخه نهایی ویندوز 10 را روی حافظه‌های فلش USB منتشر کند و به این شکل شمارش معکوس برای از دور خارج کردن درایوهای نوری به آرامی آغاز خواهد شد. حافظه‌های فلش به مراتب فرآیند نصب و راه‌اندازی سریع‌تر ویندوز 10 را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

هرچه به زمان عرضه رسمی سیستم‌عامل ویندوز 10 در ماه جولای نزدیک می‌شویم، بر حجم شایعات افزوده می‌شود. نزدیک به یکی دو هفته پیش جزییات کمی در فضای سایبری منتشر شد که به سؤالاتی در رابطه با نحوه نصب ویندوز 10 پاسخ داد. به عبارت دیگر آیا امکان دانلود یک نسخه مستقل و نصب آن به صورت واحد وجود دارد؟ اکنون اخبار خوشحال کننده‌ای در انتظار مشتاقان ویندوز 10 قرار دارد. اخباری که به تازگی به بیرون درز پیدا کرده است نشان می‌دهند، یک نسخه مبتنی بر فلش USB این امکان را در اختیار کاربران قرار  می‌دهد. سایت آلمانی زبان Winfuture.de که در زمینه فناوری کار می‌کند، تصویری از نسخه‌های فلش USB از دو محصول Windows 10 Home و Windows 10 Professional را منتشر کرده که نسخه Home به قیمت 144 دلار و نسخه Pro به قیمت 238 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و روی هر حافظه دو نسخه 32 و 64 بیتی قرار دارد.  البته امکان دانلود نسخه آنلاین سیستم‌عامل وجود داشته و کاربران این امکان را در دارند تا یک نسخه ISO را در اختیار داشته باشند، بدون آن‌که برای هر بار نصب مجدد ویندوز نیازی به دانلود آن باشد. این نکته را همراه با این واقعیت در نظر داشته باشید که شما نیازی به نصب ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 ندارید. ( البته امکان به‌روزرسانی آن‌ها از طریق windows update وجود دارد. ) همه چیزها واضح‌تر شده و در واقع تغییر زیادی نکرده‌اند.

هرچه مایکروسافت گام‌های بلندی در توزیع دیجیتال بر می‌دارد، بیشتر مشتریان این شرکت رسانه فیزیکی را ترجیح می‌دهند. وجود ارتباطاتی با سرعت پایین و محدودیت در انتقال داده‌ها هنوز در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد. سیستم‌عامل‌های اولیه روی فلاپی‌دیسک‌ها منتشر می‌شدند، اما زمانی که بر تعدد دیسک‌ها افزود شد و درایوهای نوری به میدان آمدند، به تاریخ پیوستند و درایوهای نوری به عنوان یک استاندارد برای کامپیوترهای شخصی عرضه شدند. اما یک فلش درایو USB چه تفاوتی دارد و چگونه برای نصب ویندوز 10 مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

علاقه‌مندان و کسب‌و‌کارها سال‌ها است از روش سنتی دیسک برای نصب ویندوز استفاده می‌کنند. اما درایوهای فلش USB با دوام‌تر از دیسک‌های DVD هستند، فضای کمتری اشغال می‌کنند و حمل و نقل آن‌ها به‌آسانی انجام می‌شود. درایوهای نوری به آهستگی کاربرد اولیه خود را روی کامپیوترهای شخصی از دست داده‌اند. بیشتر کیس‌های کامپیوترهای شخصی در حال رویگردانی از آن‌ها هستند و برای بهبود زیباشناسی یا کاهش فضا روی تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های زیر 15 اینچ قرار نمی‌گیرند. شاید کامپیوتری فاقد یک درایو نوری باشد، اما هیچ کامپیوتر امروزی را پیدا نمی‌کنید که مجهز به درگاه USB نباشد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که هنوز دیسک‌ها را مورد توجه کاربران قرار داده است نیاز به نصب ویندوز باشد. هرچند از سرعت زیادی برخوردار نیستند. از جمله دلایلی که درایوهای نوری به سرعت کهنه شده‌اند، به سرعت وحشتناک انتقال داده‌های آن‌ها باز می‌گردد. دیسک به چرخش در می‌آید اما به طور معمول زمان دسترسی آن بسیار کندتر از یک فلش درایو USB است که داده‌‌ها را صدها برابر سریع‌تر انتقال می‌دهد. در نتیجه فرآیند نصب سیستم‌عامل به جای آن‌که یک ساعت به طول انجامد به چند دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت، نصب از زمان شروع تا خاتمه آن 10 دقیقه به طول می‌انجامد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟