ویروس یابی آنلاین
چگونه قبل از دانلود یک فایل از امن بودن آن اطمینان حاصل کنیم
اینترنت پر از چیزهای خارق العاده و هیجان انگیز مثل ویدیو، بازی، عکس و اپلیکیشن برای دانلود کردن است و ما می‎توانیم از مسیرهای بسیار متنوع و مختلفی به یک فایل‎ها در اینترنت دسترسی داشته باشیم. اما همه این مسیرها و فایل‎ها اصل و امن نیستند و برای دانلود محتوای مورد نظر خود نباید به هر منبعی در وب اعتماد کنیم.

متاسفانه ماهیت اینترنت به شکلی است که نمی‎توان به آن اعتماد کرد. این موضوع در مورد محتوا و فایل‎های دریافتی از وب نیز صادق است و شما قبل از دانلود باید وضعیت سلامت و امنیت آنها را بررسی کنید، زیرا یک فایل آلوده می‎تواند حتی دستگاه شما را نابود کند. بنابراین برای هر کاربری که قصد دانلود فایل از اینترنت را دارد ضروری است که برخی از اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کند.

قبل از دانلود فایل خود را برای شناسایی ویروس اسکن کنید

این ساده‎ترين و قابل اعتمادترین راه برای اطمینان از امنیت فایل‎هایی است که شما قصد دانلود آن را دارید. بنابراین اول از همه لینک دانلود فایل مورد نظر خود را پیدا کرده و این آدرس را کپی کنید. حالا در یک تب جدید در مرورگر خود به سایت VirusTotal.com بروید و روی تب URL موجود در صفحه کلیک کنید. لینکی را که قبلا کپی کرده بودید را در فیلد موجود پیست کنید و دکمه Scan را فشار دهید تا فرآيند ویروس یابی آغاز شود. اگر virustotal.com ویروسی را شناسایی نکرد می‎توانید این فایل را دانلود كنيد.

از افزونه مرورگر استفاده کنید

افزونه خدمات سایت Virustotal برای مرورگرهای معروف موجود است و کاربر می‎تواند با استفاده از آن تمام لینک‎های مورد نظر خود را برای یافتن ویروس اسکن کند. با این کار شما دیگر نیازی به کپی پیست کردن لینک فایل به وب‎سایت Virustotal نخواهید داشت و از طریق همین افزونه فرآيند ویروس یابی انجام می‎شود.

افزونه سایت Virustotal برای مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر موجود است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟