به منظور افزایش سطح عملکرد و برطرف کردن باگ‎ها
چگونه برای دریافت حداکثر میزان عملکرد بازی درایور گرافیک خود را به‌روزرسانی کنیم
یک درایور گرافیکی نرم افزاری است که به سیستم عامل و برنامه‎های موجود در آن اجازه می‎دهد تا از سخت افزار گرافیک کامپیوتر شما استفاده کنند. اگر روی کامپیوتر خود بازی می‎کنید باید درایور گرافیکی کامپیوتر خود را به‎روزرسانی کنید تا بهترین عملکرد ممکن سخت افزار خود را به دست آورید.

توصیه کارشناسان به شما اين است که به طور مداوم درایورهای خود را به‎روزرسانی نکنید. اغلب درایورهای سخت افزار که همراه کامپیوتر شما هستند یا از طریق به‎روزرسانی‎های ویندوز نصب می‎شوند کار خود را به خوبی انجام می‎دهند. اما در مورد درایورهای گرافیک یک استثنا وجود دارد و توصیه می‎شود که همیشه آن را به‎روز نگه دارید، به ویژه اگر اهل بازی هستید.

چرا باید درایور گرافیک را به‎روزرسانی کنید

به‎روزرسانی درایورهای مادربورد، کارت صدا و شبکه معمولا بهبودی در وضعیت سرعت ایجاد نمی‎کند. آنها اغلب باگ‎های موجود را برطرف می‎کنند و به ندرت یک باگ جدید معرفی می‎شود. بنابراین اگر همه چیز به خوبی کار می‎کند معمولا نیازی به به‎روزرسانی درايور ندارید.

اما در مورد به‎روزرسانی درايور گرافیک که به نام GPU یا کارت ویدیو نیز شناخته می‎شود اوضاع متفاوت است. دو شركت اصلی تولیدکننده کارت‎های گرافیک، NVIDIA و AMD دائما در حال انتشار درایورهای گرافیک خود هستند که اغلب وضعیت عملکرد سخت افزار را به ویژه برای بازی‎های جديد بهبود می‎بخشد. شرکت Intel نیز که اغلب به تولید تراشه گرافیک یکپارچه می‎پردازد، برای بهبود وضعیت عملکرد تراشه‎های گرافیکی خود به‎روزرسانی‎های جدیدی را منتشر می‎کند.

در اینجا بخش کوچکی از تغییرات صورت گرفته در جدیدترین بسته درايور گرافیک شرکت انویدیا (Release 387) منتشر شده در 20 دسامبر 2017 را مشاهده می‎کنید:

در این به‎روزرسانی به طور خاص سطح عملکرد برای بعضی از بازی‎ها بهینه سازی شده است و برخی باگ‎ها اصلاح شده و قابلیت‎های جدیدی نیز در آن گنجانده شده است.

این نوع از به‎روزرسانی در درایور گرافیک برای افزایش سطح عملکرد مرسوم است، زیرا بازی‎های جديد بخش عمده‎ای از توجهات را به خود جلب می‎کند و حتی بعضی از بازی‎های قدیمی‎تر نیز با این به‎روزرسانی‎ها افزایش عملکرد قابل توجه‎ای را شاهد هستند.

مسلما اگر شما هرگز روی کامپیوتر خود بازی نمی‎کنید و عملکرد سه بعدی گرافیک برای شما اهمیتی ندارد، نیازی به به‎روزرسانی درايور آن نیز ندارید.

شناسایی کارت گرافیک

برای شناسایی مشخصات سخت افزاری گرافیک کامپیوتر شما روش‎های گوناگونی وجود دارد که از آن جمله می‎توان به ابزارهای ثالث و داخلی نمایش اطلاعات سیستم اشاره کرد. اما ساده‎ترين راه فشردن دکمه استارت و تایپ عبارت System Information در کادر جستجو است.

در پنجره System Information در نوار سمت چپ بخش Display را انتخاب کنید تا در کادر سمت راست در قسمت Adapter Type یا Adapter Description مدل کارت گرافیک خود را مشاهده کنید.

اگر شما روی لپ‎تاپ خود هر دو مدل Intel  و NVIDIA  را مشاهده می‎کنید، به نظر می‎رسد لپ‎تاپ شما از فناوری سویچینگ برای جابجایی هوشمندانه بین گرافیک Intel  برای طول عمر بیشتر باتری و گرافیک NVIDIA  برای عملکرد بهتر بازی استفاده می‎کند. در چنین شرایطی شما برای افزایش سطح عملکرد بازی باید درايور NVIDIA  را به‎روزرسانی کنید.

دریافت آخرین به‎روزرسانی

برای بعضی از انواع سخت افزار گرافیک که با خود لپ‎تاپ یکپارچه شده‎اند (به نام GPU نیز شناخته می‎شوند) شما ممکن است قادر به دریافت مستقیم درايور از تولیدکننده آداپتور گرافیک نباشید و شاید لازم باشد که به‎روزرسانی درایور مربوطه را از تولیدکننده لپ‎تاپ دریافت کنید که معمولا به شکل منظم به‎روزرسانی نمی‎شود.

اما شما همیشه می‎توانید درايورهای گرافیک را از وبسایت تولیدکننده سخت افزار گرافیک خود دریافت کنید:

شما باید مدل دقیق کارت گرافیک کامپیوتر خود را انتخاب کنید که در پنجره Device Manager  نمایش داده شده است. برای هر سه تولیدکننده اصلی شما می‎توانید جزئیات آداپتور گرافیک خود را در وبسایت وارد کرده و مستقیما درايور آن را دانلود كنيد.

همچنین شما اين گزینه را در اختیار خواهید داشت که به سایت اجازه دهید سیستم شما را برای تشخیص خودکار درایور مورد نیاز اسکن کند. فقط در نظر داشته باشید كه بعضی اوقات برای انجام این اسکن از شما خواسته می‎شود که یک نرم افزار کوچک را نصب کنید.

اگر از کارت انویدیا استفاده می‎کنید یک گزینه سوم هم در اختیار دارید. یک نرم افزار به نام NVIDIA GeForce Experience که در پس زمینه کامپیوتر شما اجرا می‎شود. شما می‎توانید توسط این نرم افزار درایورهای جدید را به طور خودکار دانلود و نصب کنید و یا گزینه‎ای را انتخاب کنید که در زمان انتشار درايور جدید شما را مطلع سازد. GeForce Experience همچنین می‎تواند به شما برای بهینه سازی تنظیمات بازی کمک کند.

اگر از سخت افزار گرافیک قدیمی‎ استفاده می‎کنید توجه داشته باشید كه ممکن است دیگر از آن پشتیبانی نشود. تولیدکنندگان نهایتا پشتیبانی از سخت افزارهای قدیمی‎ را با یک درایور پایدار متوقف می‎کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟