۷ توزیع‌ لینوکسی با رابط کاربری ویندوزمحور
بهترین توزیع‌های لینوکس ویژه کاربران ویندوز
در این مقاله قصد داریم هفت مورد از بهترین توزیع‌های لینوکسی را به شما معرفی کنیم که علاقه‌مندان به پلتفرم ویندوز به خوبی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. توزیع‌هایی که رابط کاربری آن‌ها شبیه به ویندوز بوده و در نتیجه کاربران با کمترین مشکل قادر خواهند بود از آن‌ها استفاده کنند.

با توجه به حجم بسیار بالای نرم‌افزارهای کاربردی بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند، اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که برای یکبار هم که شده یک سیستم‌عامل مبتنی بر یونکیس همچون لینوکس را آزمایش کنید؟ لینوکس سیستم‌عاملی است که به کاربران اجازه می‌دهد بیشترین کنترل را روی سامانه عامل خود داشته باشند. عرضه توزیع‌های مختلف از لینوکس باعث شده است تا کاربران این شانس را پیدا کنند تا توزیع مدنظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند. اما انتخاب یک توزیع خوب و ایده‌آل کار چندان ساده‌ای نیست، به واسطه آن‌که اغلب توزیع‌ها بر مبنای توزیع‌های دیگر ساخته شده‌اند و تنها یکسری قابلیت‌های موجود را تغییر داده و سفارشی کرده‌اند. از طرفی اگر یک کاربر تازه وارد به دنیای لینوکس هستید باید به دنبال انتخاب توزیعی باشید که پیچیده نبوده و به شما اجازه دهد به شکل ساده‌ای با قابلیت‌های لینوکس کار کرده و از آن‌ها استفاده کنید. در نتیجه باید از توزیع‌هایی استفاده کنید که رابط کاربری آن‌ها نزدیک به ویندوز باشد. واقعیت این است که همه توزیع‌های لینوکسی یک محیط دسکتاپ کاربرپسند جذاب ارائه نمی‌کنند. در نتیجه به عنوان یک کاربر ویندوز باید به دنبال توزیع‌هایی نزدیک به ویندوز باشید.

شماره یک، Robolinux

Robolinux  یکی از بهترین توزیع‌های لینوکسی که از یک رابط کاربرپسند استفاده می‌کند. این توزیع سعی کرده است یک محیط دسکتاپی مشابه با آن‌چه کاربران ویندوز با آن آشنا هستند آماده کند. همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید رابط کاربری آن به گونه‌ای طراحی شده تا کاربران ویندوز در زمان کار با آن مشکل خاصی نداشته باشند. RoboLinux توزیعی است که مناسب برای کاربران خانگی و همچنین سازمان‌هایی است که تصمیم دارند از ویندوز به لینوکس مهاجرت کنند.

شماره دو، Linux Mint

Linux Mint توزیع شناخته شده دیگری است که مجهز به یک رابط کاربرپسند بوده تا کاربران ویندوز بدون مشکل بتوانند از آن استفاده کنند. این توزیع مجموعه‌ای از قابلیت‌های جذاب در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. Linux Mint به دنبال آن است تا یک سیستم‌عامل مدرن و روان را به گونه‌ای در اختیار شما قرار دهد تا در زمان کار کردن با آن مشکل خاصی نداشته باشید.

شماره سه، ChaletOS

همه از این موضوع اطلاع داریم که تلاش برای سوییچ کردن به سمت لینوکس برای همه کاربران موفقیت‌آمیز نخواهد بود. کاربران در اغلب موارد به سراغ توزیع‌های کاملا حرفه‌ای لینوکس می‌روند. توزیع‌هایی که با قابلیت‌ها و نکات جدید کاربر را احاطه کرده و باعث سردرگمی کاربران می‌شوند. به واسطه آن‌که کاربران ویندوز با ذهنیتی که از ویندوز دارند  به سراغ لینوکس می‌آیند. اما توزیع ChaletOS در نظر دارد به هر کاربری اجازه دهد از لینوکس استفاده کند. ChaletOS با توزیع Xubuntu که بر پایه آن نوشته شده تفاوت چندانی نداشته اما سعی کرده است روی فاکتورهای روان و ساده بودن متمرکز شود.

شماره چهار، Zorn OS

Zorn OS یکی از توزیع‌هایی است که به سرعت شما را جذب خود خواهد کرد. Zorin OS یک سیستم‌عامل چندمنظوره بوده که به‌طور خاص برای افرادی طراحی شده که تصمیم دارند تازه به دنیای لینوکس وارد شوند. این توزیع بر پایه لینوکس اوبونتو طراحی شده است. در نتیجه سه فاکتور قابلیت اطمینان، کارایی و پشتیبانی قوی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شماره پنج، Kubuntu

Kubuntu یکی دیگر از توزیع‌های لینوکسی کاربرپسندی است که به راحتی روی یک سیستم اجرا می‌شود. رابط کاربری آن به طرز شگفت‌آوری قابل تنظیم بوده و در نتیجه یکسری معایب توزیع اوبونتو را ندارد. حتا مایکروسافت نیز به این توزیع روی خوش نشان داده است.

شماره شش، Manjaro Linux

Manjaro Linux یکی دیگر از توزیع‌های لینوکسی است که برای افراد تازه‌کار مناسب است. این سیستم‌عامل بر پایه توزیع Arch طراحی شده و یکی از سریع‌ترین توزیع‌های لینوکسی حال حاضر به شمار می‌رود. Manjaro Linux در شبیه‌سازی محیط کاربری ویندوز عملکرد خوبی داشته و رابط کاربری آن شباهت زیادی به ویندوز دارد.

شماره هفت، Linux Lite

اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از ویندوز 7 استفاده می‌کنند و در نظر دارند به سیستم‌عامل لینوکس مهاجرت کنند، Linux Lite پیش روی شما قرار دارد. این توزیع منویی شبیه به ویندوز در اختیار شما قرار می‌دهد تا کاربران ویندوز بدون مشکل بتوانند به دنیای لینوکس وارد شوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟