بازنشانی ساده گذرواژه‌ها
ویندوز 10 به زودی اجازه بازیابی گذرواژه از طریق صفحه ورود را می‌دهد
مایکروسافت در نهایت تصمیم گرفت به یکی از پر تقاضاترین درخواست‌های کاربران در ارتباط با ویندوز 10 پاسخ مثبت دهد. ویژگی که به کاربران اجازه خواهد داد ساده‌تر از گذشته به بازنشانی گذرواژه‌‌ حساب کاربری مایکروسافتی خود بپردازند. حسابی که برای ورود به ویندوز 10 از آن استفاده می‌کنند.

برای این منظور مایکروسافت در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که قرار است همراه با به‌روزرسانی بعدی مایکروسافت موسوم به Windows 10 Fall Creators Update در اختیار کاربران اینسایدر قرار بگیرد. قابلیت جدید به کاربران اجازه خواهد داد به ساده‌ترین شکل ممکن به بازیابی حساب کاربری مایکروسافتی خود بپردازند.

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها به ویندوز 10 می‌آید

جدیدترین بیلد منتشر شده از به‌روزرسانی کریتوز ویندوز 10 نشان می‌دهد که مایکروسافت گزینه‌ای تحت نام "من گذرواژه خود را فراموش کرده‌ام" (I forgot my password) را برای آن‌ گروه از کاربرانی که برای ورود به سامانه خود از گذرواژه استفاده می‌‌کنند، در نظر گرفته است. کاربران با استفاده از ویژگی ویندوز هلو یا پین‌کد این توانایی را خواهند داشت از گزینه فوق به منظور به بازیابی گذرواژه فراموش شده استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به ویژگی‌های به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰
ردستون 3 با چهار ویژگی جدید و شاخص منتشر می‌شود

زمانی که تصمیم می‌گیرد از فرآیند بازنشانی گذرواژه استفاده کنید، ویندوز 10 شما را به محیط OOBE هدایت می‌کند. مکانی که دستیار شخصی ویندوز، کورتانا در ریست کردن گذرواژه به شما کمک می‌کند. کورتانا در ابتدا از شما درخواست می‌کند از طریق آدرس ایمیل دوم، شماره تلفن یا سامانه احراز هویت مایکروسافت (Microsoft Authenticator) هویت خود را برای این دستیار شخصی به اثبات برسانید. پس از انجام موفقیت‌آمیز این مرحله ویندوز به شما اجازه می‌دهد گذرواژه جدیدی را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

با این ۶ کلید میان‌بر در ویندوز ۱۰ سریع‌تر کار کنید

در حالی این ویژگی در ظاهر کوچک و کم اهمیت به نظر می‌رسد، اما این ویژگی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که باید خیلی پیش‌تر به ویندوز 10 افزوده می‌شد. کاربرانی که در گذشته از حساب کاربری مایکروسافت استفاده می‌کردند برای بازنشانی مجدد گذرواژه خود مجبور بودند از دستگاه دیگری استفاده کنند. رویکردی که برای بسیاری از کاربران آزاردهنده بود. اما با عرضه به‌روزرسانی کریتوز که قرار است اوایل سپتامبر جاری عرضه شود کاربران از این سازوکار خسته کننده و کمی پیچیده نجات پیدا خواهند کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟