آینده اینترنت اشیا
ده کاربرد جذاب اینترنت اشیا که هرگز به ذهن‌تان نمی‌رسد
اینترنت اشیا تعریف جدیدی به اشیا اطراف ما داده است. دیگر لامپ فقط برای روشنایی نیست، چراغ راهنمایی برای ترافیک نیست، لباس‌ها برای پوشیدن نیستند، جواهرات برای تزیین نیستند. در ده مطلب زیر تنها گوشه‌ای از کاربردهای وسیع اینترنت اشیا در آینده را نشان خواهیم داد.

1606683296_1_0.gif

اینترنت اشیا به کمک حادثه دیدگان می‌آید

ارتباطات همیشه مهم است، اما زمانی‌ که یک حادثه طبیعی رخ می‌دهد، به مهم‌ترین مسئله تبدیل می‌شود. اگر خطوط تلفن ثابت همچنان در محل حادثه قابل استفاده باشند، نخستین راه چاره هستند. در غیر این ‌صورت، تمام بار روی شبکه‌های تلفن همراه می‌افتد که با توجه به حجم داده‌ها، بار شبکه افزایش پیدا می‌کند و مشکلات بسیاری را به‌ وجود می‌آورد.

ادامه مطلب


زنجیره بلوکی: حلقه گمشده اینترنت اشیا

با رشد ارزهای رمزپایه در سال‌های اخیر، Blockchainها توجه زیادی را به‌‌خود جلب نموده‌اند. سیستم جدیدی که Blockchainها پیاده‌سازی نموده‌اند، به مبارزه با متمرکزسازی منجر شده و کاربران را به پیاده‌سازی یک سیستم غیرمتمرکز و مطمئن سوق داده است. به‌علت اطمینان بالا به این سیستم، شرکت‌های بزرگی اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی آنکرده‌اند، که در سال آینده شاهد استفاده بیشتر از این سیستم خواهیم بود.

ادامه مطلب


لامپ‎های روشنایی هنگام خرید مراقب‌تان هستند

در یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی واقع در شمال فرانسه، وظیفه چراغ‎های نصب‌شده در بالای راهروها تنها نوررسانی و روشن کردن محیط نیست. این چراغ‎ها که از شبکه نوررسانی به طول تقریبی دو کیلومتر تشکیل شده است، بسیار سریع‎تر از آنچه چشم قادر به تشخیص باشد، در حال چشمک زدن هستند. 

ادامه مطلب


اینترنت چشم‌ها از راه رسید!

در آینده‌ای نزدیک، هر یک از اشیایی که با ما تعامل دارند، می‌توانند دنیای پیرامون خود را مشاهده کنند. دیدن دنیای اطراف باعث خواهد شد سبک زندگی متفاوت شود و سطحی از آسایش و رفاه برای ما به ارمغان آید. اما برای اینکه اشیا از موهبت دیدن برخوردار باشند، به حسگرهای بصری و دوربین‌های خاصی نیاز دارند که همانند دستیاری، به آن‌ها کمک کند.

ادامه مطلب


لباس‌هایی که به اینترنت وصل می‌شوند

فرض کنید یک کت جدید از برند محبوبتان خریداری کرده‌اید. برای اولین بار آن را می‌پوشید و برچسبی که در آستین این کت تعبیه شده را با گوشی همراه خود اسکن می‌کنید. منوی گزینه‌ها ظاهر می‌شود.شما می‌توانید اطلاعات مربوط به طراحی کت، نحوه انتخاب مواد پایدار توسط برند و جزییات کارخانه‌ای که این محصول در آن تولید ‌شده را بیابید. هندزفری را در گوشتان می‌‌گذارید و به آهنگ‌هایی گوش می‌دهید که این برند برایتان تدارک دیده است.

ادامه مطلب


وظیفه جدید چراغ‌های خیابان‌ها: کنترل ترافیک و تشخیص تیراندازی

نخستین بار در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس آمریکا بود که با ایده جاه‌طلبانه شرکت AT&T به‌نام "شهرهای هوشمند" (Smart Cities) آشنا شدیم؛ اما تازه مشخص شده که این ایده و مفهوم قرار است به‌ چه شکلی پیاده‌سازی و اجرا شود.

ادامه مطلب


گجتی کوچک که با چسبیدن به اشیا از دزدیدنشان جلوگیری می‌کند

همه ما نیازمند امنیت هستیم. فرق نمی‌کند که این امنیت از چه لحاظ باشد: شاید زمانی‌که از خانه بیرون می‌روید دوست داشته باشید تا از خانه خود مراقبت کنید؛ یا این‌که اگر کسی بعد از ترک محل کارتان به‌سراغ لپ‌تاپ شما برود و در بین فایل‌ها به گشت‌زنی بپردازد یا این‌که فقط بخواهید از دور مراقب فرزند خردسالتان باشید. حالا وسیله‌ای ساخته شده که می‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

ادامه مطلب


اینترنت گوسفندان!

این روزها، اینترنت اشیا به مفهوم آشنایی تبدیل شده است: «اتصال همه ابزارهایی که با آن‌ها سروکار داریم به اینترنت.» شبکه‌ای به وسعت دنیا که در آن ابزارها لحظه‌به‌لحظه و حتی بدون نیاز به دخالت انسان، با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند. واضح است برای عملی کردن چنین ایده‌ای، دسترسی به اینترنت شرط اولیه است و بدیهی است یکی از موانع بزرگ گسترش اینترنت اشیا به‌ویژه در مناطق دور از شهرها، همین دسترسی به اینترنت است.

ادامه مطلب


آیا اینترنت اشیا ما را به ابر انسان تبدیل خواهد کرد؟

اغلب زمانی‌که در کارهایمان شکست می‌خوریم، ضعف‌های خود را برجسته و آن‌ها را علت شکست خود بیان می‌کنیم؛ اما باید بدانیم که ما فقط یک انسان هستیم. از طرف دیگر، فناوری به‌سرعت در حال بازتعریف مفهومی است که معنای جدیدی به انسان بودن می‌دهد. 

ادامه مطلب


با این سیستم جدید امنیت خانه‌تان را بالا ببرید + ویدیو

برخی از ایده‌هایی که در دنیای فناوری مطرح می‌شود به‌قدری امروزی و نو هستند گویی‌که از درون این ساختار محبوب متولد شده‌اند. ولی برخی از این ایده‌ها به ما حس زندگی در آینده را می‌دهند. به‌نظر شما نخستین سنسور هوشمند دنیا و سیستم امنیت خانه بر مبنای دِرون در کدام یک از این دو دسته قرار می‌گیرند؟

ادامه مطلب

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟