01/02/1397 - 12:28
10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته - از ADSL تا فرسودگی شغلی
در هفته ای که گذشت مطلب تفاوتی بین ADSL و پهن‌باند (Broadband) پربازدیدترین مقاله سایت شبکه بود و پادکست، شبکه، موبایل، ترفند و خودرو سایر موضوعات پربازدید بودند. در اپامه نگاهی می‌کنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

1606683296_1_0.gif

چه تفاوتی بین ADSL و پهن‌باند (Broadband) وجود دارد؟

پهن باند نوعی خاص از فناوری داده‎های مخابراتی است که سرعت بسیار بالاتری را در مقايسه با اتصالات استاندارد دایل آپ فراهم می‌کند. این فناوری همچنین انواع مختلفی از اتصالات DSL (Digital Subscriber Line) که ADSL (Asynchronous Digital Subscriber Line) یکی از انواع آن است را نیز ارائه می‌کند.ADSL از شبکه‎های سیم کشی مسی برای فراهم کردن خدمات داده پر سرعت استفاده کرده و امکان انتقال همزمان صدا و داده را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب


پادکست: چهار راهکار برای بازدهی بیشتر در طول روز

اگر اخیرا زیاد پیش می‌آید که کارهای خود را به‌تعویق بیاندازید باید دنبال راهی باشید که جلوی آن‌را بگیرید. در این مطلب برخی از دلایل این مسئله و چند راه‌کار خیلی ساده به‌شما معرفی می‌شود که می‌توانید با عمل کردن به آن‌ها از این مشکل دوری کنید و کارهای‌تان را سر وقت و با لذت انجام دهید.

ادامه مطلب


چگونه می‌توانیم دستگاه‌های متصل به شبکه وای‌فای را پیدا کنیم؟

از این‌که چراغ روتر به‌طور مدام چشمک می‌زند در حالی که اطمینان دارید کار خاصی با اینترنت انجام نمی‌دهید نگران شده‌اید؟ نگران هستید که ممکن است فردی بدون اطلاع شما به شبکه وای‌فای متصل شده و از پهنای باند شما به شکل غیر مجاز استفاده ‌کند؟ در این مقاله ساده‌ترین راهکاری که در پیدا کردن دستگاه‌های متصل به شبکه به شما کمک می‌کند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

ادامه مطلب


10 گوشی هوشمند پرچم‌دار برتر سال 96

اگر در سال جدید با خرید یک گوشی اصرار به ایجاد تنوع را دارید، فهرستی از 10 گوشی هوشمند جدید موجود در بازار را آماده کرده‎ایم که از برند معروف و محبوب ما ایرانیان یعنی سامسونگ تا برند نوظهور چینی یعنی شیائومی‎ و صد البته محصولی از خانواده تجملاتی آی‎فون اپل را شامل می‎شود.

ادامه مطلب


URL و URI چه تفاوتی با هم دارند؟

دو اصطلاح "شناسایی کننده منبع یکسان" (سرنام URI) و "مکان‌یاب منبع یکسان" (سرنام URL) گاهی اوقات به‌جای یکدیگر به‌کار برده می‌شوند. تفاوت بین این دو تا اندازه‌ای گیج کننده است، اما مقاله زیر به‌بررسی این دو موضوع می‌پردازد و سعی دارد تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد. تفاوت مهم و اساسی بین URI و URL آن است که URL در واقع یک URI تخصصی است.

ادامه مطلب


 

اگر می‌خواهید از گوشی به‌عنوان کامپیوتر اصلی استفاده کنید، دستگاه اندرویدی بخرید

هر روز که می‌گذرد وابستگی انسان‌ها به‌دستگاه‌هایی که در دست می‌گیرند بیشتر می‌شود. از آن‌جایی که اسمارت‌فون‌ها بیشترین توجه را به‌خودشان معطوف کرده‌اند زندگی با یک دستگاه دائما در حال افزایش است. اگر شما هم تصمیم دارید به سمت زندگی با تنها یک دستگاه کوچ کنید بهتر است نگاه خاص و ویژه‌ای به گوشی اندرویدی داشته باشید. می‌پرسید چرا؟ 

ادامه مطلب


 

۵ روش اثبات شده برای اجتناب از فرسودگی شغلی

فرسودگی شغلی یک موضوع جدی است و از هر دو کارمند یکی آن را احساس می‌کند یا احساس خواهد کرد. این رقم بالا نشان می‌دهد که درک و مدیریت علائم فرسودگی شغلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ادامه مطلب


WebAuthn به‌‌جای گذرواژه

می‌دانیم که تمام ارزیابی‌های امنیتی در مرورگرها حول یک جزء می‌چرخد: گذرواژه. این گذرواژه‌ها هستند که با درجه امنیت و محافظتی که ارائه می‌دهند، باعث ایجاد اطمینان می‌شوند. با این‌حال، این روش عمومی روزهای آخر خود را سپری می‌کند و قرار است مرورگرها برای همیشه گذرواژه‌ها را از بین ببرند.

ادامه مطلب


چگونه روی کامپیوتر ویندوز از iMessage آیفون استفاده کنیم

اکثریت قریب به اتفاق جامعه از آی‎فون به عنوان تلفن همراه و سیستم عامل ویندوز در کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند و از آنجا که iMesaage ذاتا با آی‎فون و کامپیوترهای مکینتاش هماهنگ است، این افراد باید راهکاری را پیدا کنند تا این هماهنگی در ویندوز نیز قابل انجام باشد. اما متاسفانه شیوه مستقیمی‌ برای به‎ کارگیری iMesaage در کامپیوتر شخصی تحت ویندوز وجود ندارد. اما با برخی راهکارهای موقت می‌توان iMesaage را روی ویندوز اجرا کرد. در این مقاله ما راهکاری را بررسی خواهیم کرد که شما از طریق آن بتوانید iMesaage را روی یک کامپیوتر شخصی تحت ویندوز استفاده کنید.

ادامه مطلب


شرایط فروش اقساطی ایران خودرو

در این مطلب شما نیز مانند نمایندگی‌های رسمی از آخرین شرایط فروش اقساطی ایران‌خودرو به محض انتشار با خبر می‌شوید.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟