26/03/1399 - 21:50
ترفندها و روش های افزایش عمر باتری شیائومی
آیا به دنبال روشی هستید که عمر باتری گوشی خود را بالا ببرید؟ اگر شما یکی از گوشی های شیائومی را خریداری کردید، مطمئناً گوشی تان از باتری قدرتمندی برخوردار است. در هر صورت بهتر است یک سری نکات را در نظر بگیرید تا باتری شیائومی شما عمر بیشتری داشته باشد و برای مدت زیادی بتوانید بدون بروز مشکلی از آن استفاده کنید. با در نظر گرفتن نکات گفته شده در این مقاله می توانید به راحتی از باتری خود محافظت کنید.

هنگامی که  به دیتای گوشی نیاز ندارید آن را خاموش کنید

زمانی که به wifi، gps و دیتا گوشی نیازی ندارید، سعی کنید آنها را خاموش نگه دارید و تنها در زمانی آنها را روشن کنید که احتیاج می شود.

گزینه هایی که باعث روشن ماندن صفحه نمایش شما می شود را غیرفعال کنید

یک سری تنظیمات در منو وجود دارد که باعث می شود صفحه های گوشی روشن بماند. این کار به خالی شدن باتری شیائومی کمک  می کند. برای تنظیم آن می توانید به منوی تنظیمات و قسمت lockscreen & fingerprint رفته و تنظیمات گوشی خود را طوری قرار دهید که صفحه نمایش برای هر نوتیفیکیشن روشن نشود.

انیمیشن های سیستم را از کار بیندازید

با ورود به قسمت barttery & performance می توانید انیمیشن های گوشی خود را از کار بیندازید. فعال بودن انیمیشن های گوشی باعث می‌شود که پردازنده گرافیکی شما به کار گرفته شده و باتری شیائومی شما زودتر خالی شود.

هرچقدر روشنایی صفحه بیشتر، مصرف باتری شیائومی هم بیشتر می شود

مهم ترین اصلی که بر روی مصرف باتری شیائومی موثر است، صفحه نمایش شماست. پس بهتر است از روشنایی کمتری برای صفحه نمایش خود استفاده کنید و نسبت به مکان‌های مختلف متعادل ترین حالت آن را در نظر بگیرید. همچنین به جای این که میزان نور صفحه موبایل شما به صورت خودکار تغییر پیدا کند، این کار را به صورت دستی انجام دهید.

حالت افزایش عملکرد گوشی اصلا نیازی نیست

زمانی که این ویژگی گوشی شما فعال باشد، فعالیت SPU بالا رفته و باعث می‌شود از رم و پردازنده گرافیکی گوشی بیشتر استفاده شود. در نهایت باتری شیائومی شما زودتر خالی می شود.

در تمام حالت ها ویبره گوشی را قطع کنید

قطع کردن حالت ویبره باعث می شود که گوشی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و شارژ باتری شیائومی حفظ شود. برای قطع کردن ویبره می‌توانید به بخش sound & vibrate در قسمت تنظیمات رفته و به طور کلی ویبره سیستم را قطع کنید. همچنین بهتر است ویبره کیبورد هم خاموش شود. این ویبره به عنوان یک بازخورد در هنگام لمس صفحه نمایش عمل می کند و در اتمام زودهنگام باتری موثر است.

استفاده از حالت GPS به صورت دستی

 با مراجعه به تنظیمات گوشی حالت فعال شدن خودکار GPS با باز شدن برنامه هایی که به GPS نیاز دارد را بردارید. سپس می توانید در هر زمانی که به GPS نیاز دارید، به صورت دستی آن را روشن کنید. استفاده از  GPS مصرف باتری شیائومی شما را بسیار بالا می برد. پس در صورتی که به تشخیص موقعیت دقیق مکانی شما نیازی نیست، بهتر است از شبکه wifi و همچنین شبکه سیم کارت استفاده شود.

غیر فعال کردن گزارش گیری موقعیت یاب گوگل

فعال بودن گزارش گیری موقعیت یاب گوگل باعث می شود هر لحظه موقعیت شما به گوگل گزارش داده شود. در صورتی که به این مسئله احتیاج ندارید می توانید به قسمت setting سپس location، google location history رفته و آن را غیرفعال کنید. با خاموش بودن این گزینه شما به کاهش مصرف باتری شیائومی خود کمک می کنید.

اجرای دستورات موثر برای حفاظت باتری شیائومی به صورت خودکار

شما می توانید در بخش تنظیمات به صورت خودکار یک سری کارها را از گوشی بخواهید که انجام دهد. تنظیم کردن این وظایف را می توانید در مسیر Security App , Automated Tasks انجام دهید. مثلاً اگر میزان شارژ گوشی شما کمتر از ۲۰ درصد باشد به طور خودکار wifi شما قطع و یا اتصال داده خاموش شود یا این که از ساعت ۲ بامداد گوشی شما به صورت خودکار به حالت هواپیما قرار بگیرد.

استفاده از شارژر مخصوص

مهم ترین اصلی که باید در هنگام شارژ کردن گوشی ها به آن دقت کرد این است که از شارژر خود گوشی خود استفاده کنید. بنابراین هیچگاه از شارژر دیگران و شارژرهای عمومی برای شارژ کردن گوشی استفاده نکنید. همچنین در زمان خوابیدن گوشی را به شارژ نزنید. چرا که بعد از دو ساعت شارژ گوشی کامل می‌شود و گوشی شما تا هنگام صبح به شارژر وصل می باشد و این کار باعث می‌شود که عمر باتری شیائومی کاهش پیدا کند.

خرید لوازم جانبی شیائومی

گوشی های شیائومی از دیرباز مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته و از آنجا که قیمت مناسبی دارند توانسته اند جایگاه خوبی در بازار موبایل پیدا کنند. اما این روزها برخی از گوشی های شیائومی در بازار با نسخه چینی به فروش می رسد. در صورتی که برای خرید گوشی و لوازم جانبی شیائومی اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است به مشکل بر بخورید. پس بهتر است نسبت به خرید لوازم جانبی شیائومی و گوشی آن آشنایی کامل داشته باشید.

نکات مهم در خرید لوازم جانبی شیائومی

لوازم جانبی شیائومی شامل پاوربانک، ساعت هوشمند، مونوپاد و لوازم جانبی اورجینال شیائومی شامل هندزفری، شارژر، قاب گوشی و محافظ صفحه می باشد. در صورتی که قصد خرید لوازم جانبی شیائومی را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  • خرید گلس محافظ شیائومی از کیفیت بسیاری برخوردار است و تمام صفحه گوشی شیائومی را در بر می گیرد تا بتواند گوشی را در مقابل ضربه و فشار ها محافظت کند.
  • هندزفری های شیائومی نسبت به نوع غیر اورجینال آن کیفیت موزیک بسیار خوبی دارند.
  • قاب شیائومی باید به گونه‌ای باشد که بدنه گوشی و قسمت های حساس مانند دوربین و لبه های گوشی را به خوبی پوشش بدهد و کاملا ضد ضربه باشد.

مطمئنا خرید لوازم جانبی شیائومی برای شما هزینه بر خواهد بود. پس بهتر است قبل از این که دچار خرابی شود، مراقبت های لازم را از آن انجام دهید و کمی محتاطانه نسبت به آنها رفتار کنید.

کلام آخر

حتما با خواندن این مطلب متوجه شده‌اید در طول روز چگونه با گوشی خود رفتار می‌کنید و چه کارهایی باعث می شود عمر باتری شما کاهش پیدا کند. بنابراین بهتر است از این به بعد با گوشی خود طور دیگری رفتار کنید و نسبت به عملکرد های مختلف تلفن همراهتان حساس باشید. اگر هم نیاز به خرید باتری داشتید، قیمت باتری شیائومی را از بابافون استعلام کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟