برای اولین بار در صنعت ساختمان‌ کشور رخ داد
فیبر نوری به داخل خانه‌های ایرانی‌ می‌آید!
استفاده از سرویس‌های مختلف چون تلفن، دیتا و محتوای با کیفیت از یک سو و افزایش نیاز به اینترنت و ارتباطات پر سرعت از سوی دیگر، موجب شده تا اغلب اپراتورهای مخابراتی در جهان؛ ارتباطات خود را از سیم‌های مسی و شبکه‌های اکتیو به فیبرهای نوری و شبکه پسیو تغییر دهند. اما رضا خلیلی، معاون شبکه شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد که برای اولین بار، در صنعت ساختمان‌سازی کشور فناوری FTTH مورد استفاده قرار گرفته است.

خلیلی با اشاره به اینکه در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و غیره، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اجتناب‌ناپذیر است گفت: «از مزایای این پروژه می‌توان به ارائه خدمات یک‌پارچه نظیر شبکه دوربین‌های مدار بسته، مراکز تلفن سانترال، تلویزیون و شبکه‌های داخلی، پیجینگ، وایرلس و آیفون تصویری اشاره کرد.» 

مطلب پیشنهادی

چگونه بفهمیم گوشی موبایل‌مان قاچاقی نیست؟
سامانه اینترنتی و پیامکی استعلام معرفی شدند

خوشبختانه زیرساخت تکنولوژی GPON مبتنی بر NGN در ایران همزمان با سایر کشورهای پیشرفته به صورت FTTC و FTTB ارایه و همچنان خطوط تلفن به صورت سیم مسی و اینترنت و دیتا به صورت DSL به مشترکین واگذار می‌شود. در این روش از ترکیب فیبر نوری و کابل مسی برای ارایه ارتباط به مشترک استفاده شده و با توجه به محدودیت‌هایی که در ارایه پهنای باند در بخش کابل مسی وجود دارد؛ به همین منظور اجرای FTTH را در ساختمان‌های جدید در دستور کار قرار دادیم. خلیلی اظهار داشت پروژه استفاده از فیبر نوری در ساختمان‌سازی برای اولین بار در ایران و به صورت پایلوت صورت گرفته است و می‌خواهیم استفاده از FTTH را به طور جدی در دستور کار ساختمان‌های جدید قرار دهیم. روال کار به این صورت است که فیبر نوری از مرکز مخابراتی تا ورودی ساختمان از طرف مخابرات تامین و با هماهنگی پیمان‌کار مورد تایید مخابرات و سازنده ساختمان، کابل‌کشی فیبر در داخل ساختمان و تمامی واحدها انجام می‌شود. 

ایسوس

نظر شما چیست؟