مسابقه با اپل برای حذف جک هدفون
اولین اسمارت‌فون‌های اندرویدی بدون جک هدفون زودتر از آیفون وارد بازار شدند
شایعات حاکی از این است که دیگر در آی‎فون 7 خبری از جک 3.5 میلی متری هدفون نیست. در عوض شما باید یک هدفون جدید Lightning خریداری کنید یا از مبدل استفاده کنید و یا به سراغ هدفون‎های بلوتوث بروید. اگر پاییز امسال این خبر به حقیقت برسد سر و صدای زیادی به راه خواهد افتاد. طرفداران اپل در ابتدا عصبانی خواهند شد، اما در نهایت با آن کنار خواهند آمد و شاید هم از طراحی اپل و تصمیم مهندسان‌اش راضی باشند. اینجا است که حسادت علاقمندان به آندرويد گل خواهد کرد. البته شاید هم این طور نشد. شرکت چینی LeEco برای کم نیاوردن از اپل تلفن‎های هوشمندی تولید کرده است که جک هدفون ندارد.

برای گوش کردن به موزیک در تلفن‎های هوشمند Le 2 ،Le 2 Pro و Le Max 2 شما باید از هدفون‎های دیجیتال USB Type-C که خود این شرکت آنها را نیز برای فروش آماده کرده استفاده کنید. هدفون‎های عرضه شده توسط LeEco به میکروفن و کنترل از راه دور مجهز هستند و توسط یک تراشه رمزگشایی دیجیتال و دو محفظه آکوستیک پشتی صدایی بدون نقص را به شما هدیه می‎کنند. تازه این همه ماجرا نیست، به گفته خود این شرکت صدای باس فوق‌العاده قوی این هدفون بهتر از EarPod های اپل است. از دیگر مشخصه‎های این هدفون قابلیت حذف صدای مزاحم فعال و عدم نیاز به باتری داخلی است. این شرکت می‎گوید این هدفون‎ با QC25 شرکت Bose قابل مقايسه است.

و اما در مورد خود تلفن‎ها، Le 2 با قیمت 170 دلار، Le 2 Pro با قیمت 230 دلار و Le Max 2 با قیمت 325 دلار در رده تلفن‎های آندروید کاملا معمولی هستند. از قابلیت‎های برجسته آنها می‎توان به یک پردازنده 10 هسته‎ای MediaTek و صفحه نمایش 5.5 اینچی برای دو مدل Le 2 و Le 2 Pro و یک نمایشگر 5.7 اینچی برای Le Max Pro که از یک تراشه 820 کوالکام و 6 گیگابایت حافظه رم قدرت می‎گیرد اشاره کرد. این در حالی است که اغلب تلفن‎های آندروید تنها از 3 یا 4 گیگابایت رم استفاده می‎کنند و آی‎فون 6s هم تنها به 2 گیگابایت رم نیاز دارد. تمام این تجهيزات در یک قاب با رنگ رز طلایی قرار داده شده‎اند و پشت این قاب نیز به یک سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده است.

هر چه تولید کنندگان تلفن همراه از پورت USB Type-C بیشتر در دستگاه‎های خود استفاده می‎کنند، این می‎تواند به این معنا باشد که تاریخ مصرف هدفون‎های جک 3.5 میلی متری رو به اتمام است. مسلما اگر اپل از پورت اختصاصی خود در آی‎فون بعدی استفاده کند با سایر تولیدکنندگان به مشکل خواهد خورد، چرا که هدفون‎های Lightning با مدل‎های USB Type-C (و برعکس) کار نخواهد کرد.
رقابت این‎چنینی بین هدفون‎ها باعث خواهد شد تا مدل‎های بلوتوث ارزش و رونق بیشتری پیدا کنند، چرا که استاندارد بلوتوث در هر دستگاهی یکسان عمل می‎کند.

===========================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟