در ایالت آیوا امریکا
مایکروسافت در حال ساخت مرکز داده یک میلیارد دلاری
مایکروسافت در حال ساخت یک مرکز داده‌ فوق پیشرفته در ایالت آیوا است. مرکز داده‌ای که به نظر می‌رسد فارغ از بحث اشتغال‌آفرینی کاربری‌های بیشتری خواهد داشت.

 پروژه‌ای که برای توسعه آن مسئولان شهری و مایکروسافت میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد این زیرساخت سرمایه‌گذاری شده به دست آمده است. این مرکز داده جدید در قسمت جنوب شرقی شهر وست دس موینس ایالت آیووا قرار دارد. بیش از صد مهندس و کارگر به صورت تمام وقت در حال کار برای تکامل دو ساختمان جدید از این پروژه چهار مرحله‌ای هستند. پروژه‌ای که در زمینی به مساحت یک فوت مربع و با هزینه 1.1 میلیارد دلار در حال ساخته شدن است.

کلای ایوانس، مدیر توسعه اقتصادی شهر وست دس موینس در این باره می‌گوید: «این اولین پروژه در نوع خود محسوب می‌شود که مایکروسافت در حال کار کردن روی آن است. این شاید یکی از بزرگ‌ترین مراکز داده‌ای است که تاکنون در این کشور ساخته شده است.» شهر وست دس موینس تاکنون نزدیک به 87 میلیون دلار صرف زیرساخت‌های این مرکز داده‌ کرده است که به گفته مسئولان این شهر تحولات بزرگی در توسعه این شهر رقم خواهد زد. اما به گفته ایوانس وسعت این پروژه ممکن افزایش پیدا کند، هرچند هنوز هیچ زیرساختی برای آن در نظر گرفته نشده است. مقامات شهری گفته‌اند که تکمیل فاز نخست این پروژه ممکن است به دلیل نامساعد بودن اوضاع جوی مطابق زمان‌بندی به پایان نرسد؛ اما این فاز تا آغاز فصل تابستان تکمیل خواهد شد. مایکروسافت اطمینان داده است با پایان ساخت این مرکز داده 84 شغل تمام وقت در این مکان ایجاد می‌شود. البته ساخت مرکز داده با این وسعت به انرژی زیادی نیاز دارد. مراکز داده به طور معمول از 10 مگاوات تا 100 مگاوات توان نیاز دارند، که 80 هزار برابر بیشتر از یک خانه معمولی در ایالات متحده است. البته، مهم‌ترین مسئله‌ای که در رابطه با مراکز داده‌‌ وجود دارد بحث خنک نگه داشتن آن‌ها است که مایکروسافت معمولا در این زمینه راهکارهای خوبی دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟