هوش مصنوعی کاریابی گوگل، فرصت یا تهديد
موتور جستجوی مشاغل گوگل راه اندازی شد
به لطف بزرگان فناوری حالا پیدا کردن یک شغل جدید راحت‎تر شده است. به تازگی گوگل یک قابلیت جدید جستجوی شغل را در صفحات نتایج جستجوی خود قرار داده است که به شما امکان می‎دهد تقریبا در بین تمام محیط‎های عمده کاریابی آن‎لاین مثل LinkedIn, Monster WayUp, DirectEmployers, CareerBuilder و Facebook و دیگر مراکز، شغل مورد نظر خود را جستجو کنید. گوگل همچنین فهرست شغل‎هایی را که پیدا می‎کند در یک صفحه واحد قرار می‎دهد.

هدف از انجام این پروژه این است که روش ساده‎ای را در اختیار جویندگان کار قرار دهد تا بدون نیاز به مراجعه به چندین سایت مختلف و درگیر شدن با محتوای غیر مرتبط، در یک محیط متمرکز تمام مشاغل در دسترس را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی

نمایش‌دهندگان یا مسدودکنندگان  تبلیغات؛ برنده اصلی این میدان چه کسی است؟

با این قابلیت جدید که در حال حاضر به زبان انگلیسی برای محیط دسکتاپ و موبایل آماده شده است، تمام چیزی که شما باید در عبارت جستجوی خود تايپ كنيد چیزهایی شبيه به jobs near me یا writing jobs یا چیزهایی شبيه به این است. صفحه نتایج جستجو نیز با استفاده از ویجت جستجوی شغل، مشاغل جدید موجود را به شما نشان می‎دهد. بعد از آن شما می‎توانید درخواست خود را دقیق‎تر مطرح کنید تا برای مثال تنها مشاغل تمام وقت به شما معرفی شود. وقتی شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شغل روی آن کلیک می‎کنید رتبه شرکت و اطلاعات جزئی‎تری در مورد آن را نیز دریافت خواهید کرد.

شما همچنین می‎توانید مشاغل را بر اساس صنعت، مکان، زمان درج آگهی و کارفرما فیلتر کنید. بعد از این که نتایج درخواست شما نمایش داده شد، می‎توانید بخش اطلاعیه‎ها را نیز فعال کنید تا در زمان پیدا شدن یک شغل جدید مطابق با درخواست شما بلافاصله به شما اطلاع داده شود.

مدیر تولید این پروژه، نیک زاکراسک می‎گوید: «جستجو برای یک شغل مثل پیدا کردن همسر است، هر فردی اولويت‎های منحصر به فرد خود را دارد و تنها یک نفر است که می‎تواند این شغل را به دست آورد.»

مطلب پیشنهادی

خلاصی کاربران از تبلیغات گوگل: اسکن محتوای جی‌میل متوقف می‌شود
گوگل هم‌چنان به روش‌های مختلف اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند

برای ساخت چنین فهرست جامعی، گوگل ابتدا باید تمام فهرست‎های تکراری را که کارفرماها به تمام این سایت‎های کاریابی ارسال کرده‎اند را حذف کند. سپس الگوريتم‎های یادگیری مهارت ماشینی این شرکت آنها را غربال کرده و به دسته بندی‎های مجزا تقسیم می‎کند. سایت‎های کاریابی اغلب خودشان از قبل نشانه گذاری‎های شغلی خاص برای کمک به درک بهتر شغل معرفی شده توسط موتورهای جستجو را استفاده کرده‎اند. برای مثال، نوعی از بهینه سازی موتورهای جستجو که از اغلب اوقات تنها 10 لینک آبی را در نتایج جستجوی گوگل برای این نوع از درخواست را نمایش می‎داد حالا به شکل یک رابط جدید با اطلاعات و جزئیات بیشتر به همراه عنوان شغلی ارائه می‎شود.

مطلب پیشنهادی

کدام شغل‌ها تا ۱۰ سال آینده نابود می‌شوند؟
مشاغلی که به تاریخ خواهند پیوست

بعد از این که شما شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، گوگل شما را به وب‎سایت کارفرما ارجاع می‎دهد تا فرآيند اصلی پر کردن فرم درخواست را انجام دهید. برای مشاغلی که در چند سایت مختلف دیده می‎شوند، گوگل شما را به سایتی ارجاع می‎دهد که کاملترین اطلاعات را در مورد شغل ارائه کرده باشد. یک سخنگوی گوگل می‎گوید: «ما امیدواریم که این روش گزینش انگیزه‎ای را در سایت‎ها ایجاد کند تا اطلاعات کاملی از آگهی استخدام خود را در اختیار متقاضیان قرار دهند.»

گوگل قصد ندارد بعد از ارجاع شما به سایت آگهی دهنده دخالتی در فرآیند اصلی ثبت فرم استخدام داشته باشد و بعد از این که شما شغل مورد نظر خود را از طریق خدمات این شرکت پیدا کردید طی کردن باقی مراحل به عهده خود شما است. شایان ذکر است که گوگل مشاغل را بر مبنای اطلاعاتی که از قبل داشته فیلتر نمی‎کند. زاکراسک با ایهام می‎گوید: «این واقعیت که شما دوست دارید به ماهیگیری برويد به این معنا نیست که شما به دنبال شغل ماهیگیری هستید.»

مطلب پیشنهادی

مشاغل آینده و مهارت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید

موضع گوگل در این مورد کاملا مشخص است که قصد ندارد مستقیما با Monster, CareerBuilder و سایت‎های مشابه رقابت کند. برای نمونه، گوگل در حال حاضر برنامه‎ای برای ارسال مستقیم آگهی استخدام روی موتور جستجوی مشاغل خود ندارد (هرچند که مطمئنا چنین کاری بسیار سودآور خواهد بود). زاکراسک می‎گوید: «ما می‎خواهیم بهترین کار ممکن را انجام دهيم. ما می‎خواهیم نقش آفرینان این حوزه بیش از این موفق باشند. هر چیزی فراتر از این در اساسنامه کاری گوگل جایی ندارد.»

مطلب پیشنهادی

ده شغل پردرآمد دنیای شبکه در ده سال آینده
مهندسان شبکه و مراکز داده در یک دهه آینده به چه مهارت‌هایی نیاز دارند؟

مدیر ارشد فناوری Monster.com، کونال تامپسون وقتی از او پرسیده شد چگونه این همکاری با Google چشم انداز رقابتی را برای سایت‎های کاریابی تغییر خواهد داد، این موضوع را در یک بیانیه کتبی بازتاب داد. او نوشت: «محصول جدید جستجوی شغل گوگل با استراتژی اصلی ما هماهنگ است و به متقاضیان اجازه خواهد داد تا مشاغل مورد نیاز خود را در سراسر وب پیدا کرده و معیارهای جستجو را برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد خود پالایش کنند. بله، مثل هر چیز دیگری چالش‎هایی پیش روی سایت‎های کاریابی وجود دارد که احتمالا بزرگترین آن از دست دادن مخاطبینی است که در حال حاضر توسط موتورهای جستجو پراکنده می‎شوند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟